Taşınmaz Mal Değerlemesi Dersi

Adı Taşınmaz Mal Değerlemesi (Real Estate Valuation)
Kodu ve Seviyesi GEO509 - Yüksek Lisans
Program Gayrimenkul Geliştirme
Dili ve Dönemi Türkçe - Güz
Türü Zorunlu*
Kredisi 3
ACTS (ECTS) Kredisi 7.5
Burada yer alan dersin türü sadece dersin ait olduğu program için geçerlidir. Diğer programlar için farklılık gösterebilir.

 

Bu dersin amacı;

# Amaçlar
1 Taşınmaz mal ve değerleme kavramlarının açıklanması, taşınmazlar ile ilgili değerleme tekniklerinin ve konu ile ilgili mevzuatların öğretilmesi amaçlanmıştır.
2 Taşınmaz mal tekniklerini karşılaştırabilme, çeşitli taşınmaz malların değerlemesinde kullanılabilecek uygun yöntemleri belirleyebilme becerisi kazanılması amaçlanmaktadır

 

Bu derste aşağıdaki çıktıların elde edilmesi hedeflenmiştir;

# Hedeflenen Çıktılar
1 Taşınmaz mal ve değerleme kavramlarının anlaşılması
2 Taşınmazmaldeğerlemetekniklerinibirbirleriilekarşılaştırabilme,ilgilitaşınmazauygunolan değerleme yöntemini belirleyebilme, uygulayabilme ve taşınmaz değerleme yöntemlerini geliştirebilme
3 Taşınmazmal değerleme sürecinde gerekli işlemlerin uygulanmasında gelişmiş ustalık ve beceriyi kanıtlayabilme,
4 Teknik rapor yazma, sunum yapabilme becerisi
5 Farklı disiplinle rden ve seviyelerden oluşmuş bir ekibin üyeliğini ve liderliğini yapabilecek niteliklere sahip olma

 

Bu derste aşağıdaki kaynaklar kulllanılmaktadır;

# Kaynaklar
1 Açlar, A., Çağlar, V., (2002), “Taşınmaz (Gayrimenkul) Değerlemesi”, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisler Odası Yayını, Ankara
2 Yomralıoğlu,T.,(1997),“KentselAlanDüzenlemelerindeİmarPlanıUygulama Teknikleri”, (editör), JEFOD Yayın No:1, s.190, ISBN 975 - 95369 - 2 - 4, Trabzon
3 Ertaş,M., (2007),“TaşınmazDeğerlemesiİçindeğerveDeğerÖğretisi”,Selçuk Üniversitesi, Teknik - Online Dergisi, Cilt.6, Sayı 3 - 2007
4 4650 sayılı Kamulaştırma Yasası, Resmi Gazete, 05.05.2001
5 634 sayılı Kat mülkiyeti Yasası, Resmi Gazete, 02.07.1965

 

Bu derste haftalar bazında aşağıdaki plan izlenmektedir;

Hafta Konu İlgili Çıktı
1 Giriş 1
2 Taşınmaz, mülkiyet ve değer kavramı, Taşınmaz değerlemesinin önemi ve diğer mülkiyet uygulamaları ile ilişkisi 1
3 Türkvergisisteminegenelbakış,Türkiye’detaşınmazdeğerlendirmesineilişkinmevzuatın tarihsel gelişimi ve emlak 1
4 Taşınmazdeğerlendirmesindedeğerlemekriterlerininirdelenmesi,kamulaştırmayasasındadeğerleme unsurlar 1
5 Taşınmaz değerleme yöntemleri. Karşılaştırma yöntemi ile taşınmaz değerlemesi 1, 2
6 Gelir, maliyet ve karma değerleme yöntemleri ve örnek uygulamalar 1, 2
7 Nominaldeğerlemeyöntemi,değerlemeyöntemlerininkarşılaştırılması,birimdeğerhesabıveörnek çözümler 2, 3
8 Değer ve vergi amaçlı haritaların üretimi. Taşınmaz değerlemesi ve coğra fi bilgi sistemleri 2, 3
9 Taşınmazdeğerlemesineilişkinülkemizdeuygulamalar,arsa - arazi,özelleştirme,ekspertizlik,emlak müşavirliği 2, 3
10 Kat mülkiyeti mevzuatı ve uygulanması, şerefiye ve pay hesabı uygulamaları 2, 3
11 Proje Çalışması – Kentin muhtelif Bölgesinde verilecek parsele ilişkin taşınmaz değerlemeye esas olmak üzere Bilir Kişi Raporu Hazırlanması ve Rapor Hazırlama Süreçleri 1, 2, 3
12 Proje çalışması - Belirlenen taşınmazlara ilişkin taşınmaz değerlemeye es as olmak üzere Bilir Kişi Raporu Hazırlanması ve Rapor Hazırlama Süreçleri 3, 4, 5
13 Proje çalışması - Belirlenen taşınmazlara ilişkin taşınmaz değerlemeye esas olmak üzere Bilir Kişi Raporu Hazırlanması ve Rapor Hazırlama Süreçleri 3, 4, 5
14 Proje çalışması, dersin ve dönemin genel değerlendirmesi 3, 4, 5

 

 

Ders Bilgileri

Ders İçeriğiTaşınmaz, mülkiyet ve değer kavramı, taşınmaz değerlemesinin önemi, taşınmaz değerleme kriterlerinin irdelenmesi, taşınmaz değerleme yöntemleri; karşılaştırma, gelir, maliyet ve karma değerleme yöntemleri, nominaldeğerl emeyöntemi,değerlemeyöntemlerininkarşılaştırılması,değervevergiamaçlıharita üretimi, taşınmaz değerleme ve coğrafi bilgi sistemleri, taşınmaz değerlemesinde ülkemizdeki uygulamalar, kat mülkiyeti mevzuatı ve uygulamalar

 

Ders Faaliyetleri

Ödev Bilirkişi Raporu Düzenleme: Öğrenciler kentin muhtelif bölgesinde verilecek parsellere ilişkin taşınmaz değerlemesine esas olmak üzere bir bilirkişi raporu düzenleyecektir.
Bilgisayar Kullanımı Öğrencileryıliçiuygulamalarındacoğrafibilgisistemyazılımıkullanarakproje üretecektir

 

Başarı Değerlendirmesi

1 adet yıliçi sınav %20
1 adet proje %40
1 adet yılsonu sınavı %40

 

Bu ders ait olduğu programın mezuna kazandıracağı bilgi, beceri ve yetkinliklere aşağıdaki şekilde katkı sağlamaktadır; (En düşük katkı düzeyi '0', en yüksek katkı düzeyi '3' olarak kabül edilmiştir.)

 
3/3
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme (yeterli bilgi birikimi) (bilgi).

3/3
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme (bilgi).

2/3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme (beceri).

3/3
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme (beceri).

2/3
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme (beceri).

0/3
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).

0/3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).

0/3
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).

0/3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme (Öğrenme Yetkinliği).

0/3
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).

0/3
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).

0/3
 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)

0/3
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)

0/3
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme (Alana Özgü Yetkinlik).